Je website teksten laten schrijven door een copywriter
Droom je van een eigen plekje op het internet? Zo eentje waar je een rechtstreekse lijn hebt met potentiële klanten, zonder dat je daarbij afhankelijk bent van de louche algoritmes van de socials? Dan is een eigen website nog altijd een bijzonder goed idee. Of je nu al 20 jaar een eigen zaak hebt of 20 dagen.
Door je website teksten te laten schrijven door een copywriter, weet je zeker dat je website doet wat ‘ie moet doen: droomklanten warm maken om met jou samen te werken of van jou te kopen. What’s not to like?
“Het lijkt alsof ze in mijn hoofd kroop”
Nadat mijn website onder handen werd genomen, miste ik nog de juiste woorden, en dan voornamelijk voor mijn 'over mij'-pagina. Daar heeft Chloé voor gezorgd. Na een vragenlijst en interview ging ze aan de slag. Toen ik het resultaat ontving, voelde ik meteen dat het klopte en het klopt nog steeds. Het lijkt alsof ze in mijn hoofd kroop en daar exact uithaalde wat ik wil communiceren en overbrengen. Heel blij dat ik gekozen heb om met haar samen te werken!
- Stephie Dewever
“Oh, maar naar mijn website hoef je ECHT NIET te kijken hoor 😬” (jij, nooit meer, na onze samenwerking)
Want als jij en ik samen in zee gaan, dan zorg ik ervoor dat jij:
op je website net zo leuk/enthousiast/bekwaam/grappig klinkt als in’t echt
je concurrenten het nakijken geeft (omdat websitebezoekers niet naast jouw aanbod en meerwaarde kunnen kijken)
ideale klanten aantrekt als een magneet (omdat ze zoiets hebben van: “damn, ik voel me gezien en begrepen”)
iedereen die over jouw virtuele vloer komt het gevoel heeft dat ‘ie jou al een beetje kent
jij een eigen plek op het internet hebt waar je apetrots op kan zijn
Hoe ik ervoor zorg dat jouw website teksten klinken zoals jij?
Door jouw goudklompjes bloot te leggen. In het interview aan het begin van onze samenwerking, in de vragenlijst die je invult, maar ook in de teksten die je eerder al schreef of de content die je eerder al deelde online. Die smeed ik daarna vakkundig aan elkaar tot een verhaal dat schittert en blinkt ✨
Wat kost het om je website teksten te laten schrijven door een copywriter?
Je website teksten laten schrijven is een mega-slimme investering voor wie op een heldere en warme manier de meerwaarde van z’n aanbod wil duidelijk maken. Voor webcopy projecten werk ik het liefst met een offerte op maat. Een bewuste keuze, omdat geen enkele website uit exact evenveel pagina’s bestaat. Hieronder vind je enkele richtprijzen terug:
Website
- Website teksten die passen op een compacte website met 4 pagina’s
- Ideaal voor starters met een uitgebreid aanbod of doorgroeiende ondernemers
1595,-
(excl. btw)
Sales page*
- Geen schreeuwerige salespraat, maar spot on copy die de waarde van je aanbod echt overbrengt
- Voor ondernemers die een (online) cursus, masterclass of traject verkopen.
* of one page website
850,-
(excl. btw)
Over mij
- ‘Boenk erop’ over mij pagina voor op je website en bio voor op één social media kanaal
- Ik interview jou en zet je verhaal en meerwaarde op papier
- Voor ondernemers die het moeilijk vinden om over zichzelf te schrijven.
600,-
(excl. btw)
-
Voor ik aan de slag ga, maken we kennis tijdens een online videocall. Gaan we daarna samen in zee? Dan mag je je sowieso verwachten aan:
- een digitaal werkboek om thuis in te vullen,
- een kick-off interview waarin we in jouw verhaal, aanbod en ideale klanten duiken,
- bepaling van je tone-of-voice, merkverhaal en website strategie
- SEO-basics voor elke pagina
- 1 feedbackronde per formule
-
Per formule zijn een aantal deliverables inbegrepen. Dit zijn optionele extra’s:
- extra pagina (200 euro)
- extra SEO-proof pagina (380 euro)
- XL zoekwoordenonderzoek (950 euro) Ontdek welke kansen er voor het rapen liggen om de online zichtbaarheid van je bedrijf een boost te geven.
Heb je website teksten nodig die afwijken van het standaard aanbod hierboven? Dan mag je een offerte op maat verwachten.
Waarom die website teksten laten schrijven door mij, vraagt ge?
Ga je met mij in zee? Dan mag je op je beide oren slapen: je website teksten worden onder handen genomen door iemand die al meer dan 15 jaar professioneel met tekst & communicatie bezig is. Ik help je om woorden te geven aan datgene wat jij doet en wat jou uniek maakt. En dat doe ik op een enthousiaste en betrokken manier.
“Griezelig, alsof je in mijn hoofd kan kijken 🧟♀️“, zeggen klanten me soms.
I’ll take it as a compliment!
Maar seg, wie is die Wolfs feitelijk?
Met een achtergrond in journalistiek en communicatie startte ik in 2020 met Studio TXT: mijn one-woman copywriting business waarmee ik missiegedreven ondernemers & organisaties op weg help richting teksten die 1) meer klinken als zichzelf en 2) hen meer opleveren (Omzet, tuurlijk. Maar ook minder voor de hand liggende KPI’s, zoals impact, fijne klanten en werkplezier)
Sinds de start van mijn bedrijf schreef ik tientallen websites voor evenveel klanten bij elkaar. Tijdens zo’n samenwerking mee in hun zaak en in de leefwereld van hun klanten duiken: er zijn weinig dingen die ik leuker vind dan dat🫶🏻
Je website teksten laten schrijven - dat ziet er zo uit:
01. KENNISMAKEN
Als je overweegt om je website teksten door mij te laten schrijven, dan is de eerste is altijd een kennismakingsgesprek. Zo kunnen we allebei voelen wat voor vlees we in de kuip hebben. Meestal doe ik dit online, maar woon je in de buurt van Aarschot en wil je graag fysiek afspreken? Geef dat dan zeker aan bij je boeking.
02. OFFERTE OP MAAT
Voelen we aan beide kanten de klik? YES! Goed om te weten: voor webcopy projecten werk ik altijd met een offerte op maat. Die bezorg ik je na afloop van de kennismaking per mail. Scroll even terug op deze pagina, en dan vind je een aantal richtprijzen terug.
03. KICK-OFF
Na betaling van je voorschotfactuur (50%) bezorg ik je een werkboek om in te vullen. Dat overlopen we samen tijdens een kick-off interview (1,5u), dat de start van onze samenwerking inluidt. Hierin duiken we ook dieper in jouw merkverhaal, tone-of-voice en website strategie.
04. SEO-RESEARCH + BASICS
Deed je zelf nog geen zoekwoordenonderzoek? Dan ga ik hiermee aan de slag, in de basic versie (inbegrepen in de prijs) of in de uitgebreide versie (optioneel bij te boeken)
05. EERSTE PAGINA KLAAR
Ik schrijf copy voor één pagina, waar jij feedback op geeft. Meestal is dat de over ons / over mij pagina, omdat dat de meest persoonlijke is.
06. RESTERENDE PAGINA’S KLAAR
Ik schrijf de copy & SEO-copy voor de resterende pagina’s. Jij krijgt opnieuw de kans om je mening te geven.
07. OPLEVERING FINAL DRAFT + FEEDBACK
TA-DA! Je website teksten zijn klaar om de harten van je ideale klanten te veroveren. Na betaling van de restfactuur (50%) draag ik de auteursrechten aan je over. In mensentaal: dat wil zeggen dat je de teksten forever kan hergebruiken zonder extra kosten.
Maar wie gaat mijn website dan maken? 🤔
Dat kies je uiteraard helemaal zelf. Ofwel neem je dit zelf in handen, ofwel besteed je dit uit en werk je samen met een agency of websitebouwer.
Als je kiest voor dat laatste, dan maak ik graag reclame voor Katrien Declerck van het weblabo. Katrien bouwt strategische én opvallende websites voor online ondernemers in Squarespace. Een topper van formaat (die trouwens ook de website heeft gemaakt waarop je nu aan het lezen bent).
Website teksten laten schrijven - veelgestelde vragen
-
Aan de start van onze samenwerking krijg je een werkboek van mij. Hoe gedetailleerder je dat invult, hoe meer ik eraan heb. Daarna stel ik je nog ongeveer een miljard vragen tijdens het kick-off interview. Welke diensten bied je aan? Of welke producten verkoop je? Wat maakt jouw aanbod uniek? En vooral: wie zijn jouw droomklanten? Want het is voor hen dat we deze website teksten gaan schrijven.
Als dat achter de rug is, mag jij achterover leunen en ga ik voor je aan de slag. Het enige wat jij moet doen, is de website teksten nalezen en feedback geven.
-
Dat is afhankelijk van verschillende factoren: de grootte van je website, het aantal pagina’s dat je laat schrijven, hoe snel je feedback geeft…Doorgaan ligt dat ergens tussen de 2 weken en de 2 maanden. We spreken dat samen af aan de start van de samenwerking.
-
Meestal kan ik niet meteen starten aan jouw website teksten. Reken op een wachttijd van 2 weken of meer. Again: te bespreken tijdens het kennismakingsgesprek.
-
Ik deel de eerste en de finale drafts van de teksten met jou in een gedeeld Google-document. Dat heeft als voordeel dat je er makkelijk opmerkingen en feedback bij kan plaatsen. Ben je 100% tevreden? Dan stuur ik de finale versie -inclusief keywords, SEO-titels en meta descriptions- jouw richting uit. De teksten op je website zetten doe je zelf of vraag je aan je websitebouwer.
-
Nadat je de factuur met het resterende bedrag hebt betaald, draag ik de auteursrechten aan jou over. In mensentaal: dat betekent dat je alle website teksten die ik heb geschreven, onbeperkt mag hergebruiken. Yep: ook op de socials, in een folder of op een banner.
-
Is jouw verhaal niet kort of lang, maar ergens tussenin? Geef dat dan aan tijdens ons kennismakingsgesprek, dan zorg ik voor een offerte op maat.
Voor extra pagina’s heb je voor 200 euro (niet SEO-proof) en 380 euro (SEO-proof) per pagina.
-
Een SEO-proof pagina is erop gericht om te ranken in Google op één of meerdere keywords. Via zoekwoordenonderzoek in Ubersuggest bekijk ik welke zoekwoorden dat dan best zijn. Die verwerk ik vervolgens zo slim mogelijk in de doorlopende tekst en in de titels. Don’t worry: ik ga daar nooit mee overdrijven. De leesbaarheid van je tekst, die bewaak ik met m’n leven 😉 Ook voor de meta title & meta description (= de korte tekstfragmenten die je ingeeft achter de schermen & die vervolgens worden weergegeven in de zoekresultaten) voorzie ik copy.
Voor sommige pagina’s is het niet zo belangrijk of ze hoog scoren in Google. In dat geval is een niet SEO-proof pagina voldoende. In dat geval duik ik niet eerst in SEO-tool Ubersuggest, om daarna de copy van de pagina op te bouwen rond één bepaald keyword. Wat ik wel doe, is copy voorzien voor de meta title & meta description, zodat die mooi ingevuld staan en alles er goed uit ziet in Google. -
De SEO-basics die altijd zijn inbegrepen in de pakketten hierboven, zijn de volgende:
Keyword of een combinatie van keywords voor elke pagina
Focus op deze keywords in de doorlopende tekst + titels
Meta title (= titel van je webpagina)
Meta description (= beschrijving van de inhoud van je webpagina in 2 à 3 zinnen in het overzicht van de zoekresultaten)
Een XL-zoekwoordenonderzoek gaat nog iets verder. Daarin onderzoek ik uitgebreid welke zoektermen mensen gebruiken die op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Ik kijk ook over het muurtje richting de concurrentie en onderzoek waar er nog kansen voor het rapen liggen om de online zichtbaarheid van je bedrijf een boost te geven. Na afloop ontvang je van mij niet alleen een analyserapport, maar ook een lijst van SEO-zoekwoorden met een hoog zoekvolume én weinig concurrentie. Ideaal als basis voor bijvoorbeeld een blogstrategie.
-
Doordat ik altijd start met één pagina waarop ik feedback vraag, lukt het me meestal vrij goed om onderweg al bij te sturen in tone-of-voice en manier van dingen verwoorden. Op papier is er ook standaard één feedbackronde inbegrepen. Maar ik ben nogal een strever, dus in de praktijk ga ik door tot je helemaal tevreden bent, haha 😁 (zolang het binnen de scope van het project valt, uiteraard)
-
SEO of Seach Engine Optimization houdt veel meer in dan alleen maar wat keywords in een tekst proppen. Ook dingen als de laadsnelheid van je website en het aantal andere websites die linken naar jouw content spelen een rol. Die felbegeerde eerste plaats in de zoekresultaten? Eerlijk is eerlijk: die durf ik je niet te beloven op basis van de website teksten alleen. Waar je wel op mag rekenen, is dat ik kwalitatieve content schrijf, die aansluit bij echte vragen van echte mensen. En gelukkig weten ook Google & co dat meer en meer naar waarde te schatten.