Hi, ik ben Chloé! 👋

En als copywriter schrijf ik teksten alsof ze voor mezelf zouden zijn (*)

Niet zomaar teksten. Nee: copy met een hoekske af.

Wat ik daar niet mee bedoel? Dat ik vind dat al jouw teksten lachen-gieren-brullen moeten zijn (al kan dat natuurlijk wel – van mij moogt ge)

Wat ik daar wel mee bedoel? Dat ik vaak het tegenovergestelde zie, en dat mij dat oprecht pijn doet. Schone ondernemers of organisaties die zich verschuilen achter een veilig, professioneel masker. Die klakkeloos volgen wat de marketinggoeroes voorschrijven, ook al past dat totaal niet bij hen. Die de woorden overnemen die iedereen gebruikt, omdat ze simpelweg niet weten hoe dat klinkt, hun eigen stem.

I see your true colors shining through

Om het met de lyrics van Cyndi Lauper te zeggen: als copywriter zie ik jou. Ik spot de rode draden en breng aan de oppervlakte wat jou als ondernemer of organisatie onderscheidt van al die anderen. Maar waar ik vooral op focus, is de berg waardevolle verhalen waar je op zit. Verhalen die ertoe doen. Verhalen die verteld én gehoord mogen worden. Omdat ze zorgen voor een gevoel van connectie en (h)erkenning bij je klanten (to be).

Als copywriter en communicatie-expert help ik je om wat je te vertellen hebt onder woorden te brengen. En daarna? Dan moedig ik je aan om die schone verhalen ook effectief in je etalage te leggen. Op je blog, op je website, in je nieuwsbrief of in je magazine. 

Geen generieke woorden op papier, ChatGPT-style. 

Wel echte, onderscheidende verhalen, overgoten met jouw persoonlijke saus. 

Want ja: het kan écht 😏

Je teksten uitbesteden en toch nog klinken als jezelf.

Tijdens een gratis online kennismakingsgesprek luister ik graag waar jij op vastloopt en voelen we samen of er een match is.

Wat anderen zeggen over samenwerken met mij:

Nadat mijn website onder handen werd genomen, miste ik nog de juiste woorden, en dan voornamelijk mijn ‘over mij’-pagina. Daar heeft Chloé voor gezorgd. Na een vragenlijst en interview ging ze aan de slag. Toen ik het resultaat ontving, voelde ik meteen dat het klopte en het klopt nog steeds. Het lijkt alsof ze in mijn hoofd kroop en daar exact uithaalde wat ik wil communiceren en overbrengen. Heel blij dat ik gekozen heb om met haar samen te werken!

Stephie Dewever

Lifecoach
Sofie Vriesacker

Ik bleef maar kauwen op een blogpost maar kreeg het maar niet afgerond. Chloé schreef super vlot een geweldige tekst voor me neer. Dat resultaat had ik zelf nooit behaald. Na de eerste review ronde waar ik nog enkele details had aangehaald, was mijn tekst klaar voor publicatie. Helemaal tevreden dat ik Chloé inschakelde en ga dat in de toekomst nog vaker doen. Bye bye, uren naar mijn scherm turen op zoek naar de juiste woorden!

Sofie Vriesacker

Support van Sofie
Marion Naudts

Ik werk al een paar jaar samen met Chloé als copywriter. Ik liet al nieuwsbrieven, blogs, lanceringscampagnes en persberichten door haar schrijven. Steeds weinig op aan te werken. Heerlijk om zo te kunnen vertrouwen op haar. Ik weet dat ik een fijne, originele tekst ga krijgen. Niet plat of commercieel, wel fijn om te lezen en toch met een duidelijke call-to-action.

Marion Naudts

Marion Maakt
Indira Singh

Chloé herwerkte m’n e-book naar een vlot leesbare tekst. Ondertussen probeer ik zelf te letten op mijn schrijfstijl maar Chloé tilt mijn teksten telkens een niveau hoger. Top!

Indira Singh

SEO Studio

Wat mijn verhaal is, vraagt ge?

Dat begint in 1986

Het jaar van de kernramp in Tsjernobyl, de Eurosong-overwinning van Sandra Kim én de release van ‘True Colors’ van Cyndi Lauper hierboven.

Of om preciezer te zijn: een handvol jaren later, op het moment dat ik ontdekte dat letters woorden vormen, je met die woorden dan weer zinnen kan maken, om met die zinnen tenslotte verhalen te vertellen. Als kind had ik één grote droom: de wereld veroveren met mijn eigen krant. Een publicatie die ik zelf samenstelde, door de fotokopieermachine van mijn papa haalde en daarna verkocht op de speelplaats (kostprijs per nummer: 20 frank). 

Logisch vervolg: taal en verhalen liepen ook als een rode draad door mijn professionele leven

Na mijn studies Communicatiewetenschappen & Radio- en TV-journalistiek ging ik aan de slag als regioreporter, politiek journalist en communicatieverantwoordelijke. Jobs die me op bijzondere plekken brachten, van het paleis van Laken tot in de backstage van Rock Werchter. Functies met fijne collega’s, werk dat inhoudelijk boeide en een oké loon.

En toen…kwam corona 🦠

Met in het kielzog van die pandemie: een kanjer van een aha-erlebnis. Tijdens één van die lockdowns waar maar geen einde aan leek te komen, was ik de billen van mijn peuter aan het schoon vegen, terwijl ik met een half oor een Zoom-call probeerde te volgen. 

En het enige dat ik kon denken, was dit:

“Damn, ik mis dat schrijven”

Want dat was nog altijd dat ene ding waar mijn innerlijke staart van ging kwispelen. Waar mijn ogen van gingen fonkelen. Maar in de brede communicatiefunctie die ik toen had, was net dat onopgemerkt naar de achtergrond verschoven.

Amper 5 weken later zat ik bij de boekhouder

Voor the whole shabang: een ondernemingsnummer, NACEBEL-codes en een echte bedrijfsnaam: Studio TXT. Mijn bijberoep, waarmee ik missiegedreven ondernemers en organisaties wilde helpen met hun teksten en communicatie. Studio verwijst naar de vibe van warmte, kleinschaligheid & creativiteit die ik graag wil oproepen. TXT is dan weer een knipoog naar het bestandsformaat ‘tekst zonder opmaak’. Tekst in al z’n eenvoud, zonder franjes.

Maar eens een strever, altijd een strever 🤷🏼‍♀️

Een leven waarin je 2 betaalde jobs met elkaar combineert? (om van die derde, onbetaalde job als moeder nog maar te zwijgen) Gekkenwerk, ontdekte ik al na een paar maanden. Mijn frustratie levels gingen door het dak. Ik werkte meer en harder dan ooit tevoren. Toch had ik constant het gevoel om op 2 fronten tekort te schieten. Wat initieel nooit de bedoeling was geweest, gebeurde toch: amper 15 maanden na de oprichting van mijn eigen bedrijf was ik plots ondernemer in hoofdberoep. Niet de gemakkelijkste weg, wel die met het boeiendste uitzicht onderweg.

Typisch TXT

Sterk in storytelling

Ik heb een afwijking: ik spot constant originele invalshoeken om een boodschap aan op te hangen. Vaak zijn die gebaseerd op persoonlijke verhalen of anekdotes. Irritant voor mijn huisgenoten, handig voor jou als klant 😉

Enthousiaste meedenker

Na 15 jaar in journalistiek en communicatie weet ik het één en ander over interviewen, marketing, websites, SEO, social media, strategie en content maken. Die bril zet ik op wanneer we samenwerken. Altijd inbegrepen, hoe klein of groot je project ook is.

Eén warm aanspreekpunt

Geen agency of grote boite waar ze sneller van project manager veranderen dan de deelnemers aan Temptation Island van lief. Nee: één empathische en betrokken contactpersoon voor alles, die samen met jou de champagne bovenhaalt als je social media post viraal gaat of je persbericht wordt opgepikt in de media.

Teksten met een persoonlijk sausje: wil jij dat ook? 🌶️

Just kidding: aan zo’n online kennismakingsgesprek komt er nog geen pikante saus te pas. Ik luister naar jouw verhaal en zet je al kort op weg. Daarna bekijken we samen wat je nodig hebt en of ik jou als copywriter daarbij kan helpen.

Speciaal omdat je helemaal tot onderaan deze pagina hebt gescrolld: nog een paar nutteloze weetjes:

  • Dankzij dochters C. (2015) en J. (2017) levenslang lid van team #girlsmom
  • Bibliotheken en boekenwinkels zijn mijn happy places
  • Verliefd zijn op een stad, is dat een ding? Zo ja: Berlijn, ich liebe dich!  ♥ 
  • On-ambitieuze yogi (na +10 jaar kan ik nog altijd geen kopstand) en recreatieve loper-zonder-Strava
  • Oud-scout in hart en nieren (Eerlijke Bij, aangenaam!)
  • Fan van uitgebreid ontbijten, paprikachips & wandelingen met de hond en een podcast in de oren
  • Team #srirachaoneverything (maar zover was je misschien al)

(*) Voor de aandachtige lezer: ja, dat was een bewuste referentie naar Donald Muylle 🙂 (practice what you preach enzo)