Het is een nagel waar ik vaak op klop in mijn eigen communicatie & content: een eigen website is als ondernemer een bijzonder goed idee. Het blijft hét kanaal bij uitstek om te vertellen wat je doet & voor wie. En het beste van alles? Je hebt er zelf de touwtjes in handen! (#sorrynotsorry, Mark Zuckerberg ).
Dus ja: een website blijft een aanrader. En ja: ook als starter is het slim om een eigen plekje op het wereldwijde web te claimen. Dat vond ook Katrien Pairoux, toen ze vorig jaar op mijn (virtuele) deur kwam kloppen.
Over de klant
Tijdens onze kennismaking voelde ik het al aan mijn theewater: Katrien is een vrouw die haar zaakjes op orde heeft. Haar passie voor cijfers en structuur kon ze 20 jaar lang kwijt bij onder andere KBC, Toyota & Uitgeverij Averbode. Tot ze op een punt kwam waarop die jobs als accountant en project manager haar niet meer genoeg voldoening gaven.
Enter The Officer: haar eigen bedrijf waarmee Katrien als een soort van menselijke Dafalgan ondernemers verlost van hun administratieve kopzorgen. Daarnaast zorgt ze er als sidekick ook voor dat je financiën niet in de soep draaien en dat je bedrijfsprocessen smooth verlopen.
Gaan we samen in zee? Dan haal je een ervaren stuurvrouw aan boord die niet alleen kan toveren met cijfers & structuur, maar die ook strategisch met je meedenkt over je vaarroute. Mijn legendarisch enthousiasme krijg je er gratis en voor niets bij
Passage uit de over mij pagina
Waarvoor werkten we samen?
E-mail templates
Katrien wilde zichzelf en haar diensten graag op een professionele, maar toch persoonlijke manier in de kijker zetten. Daarom ontwikkelde ik 2 e-mail templates op maat om te gebruiken bij haar eerste contact met potentiële klanten (start-ups, KMO’s) en doorverwijzers (boekhouders, business coaches…)
✅ Opvallende subject line
✅ Scanbare copy die in één oogopslag duidelijk maakt waar The Officer voor staat
SEO-proof webcopy
Vertellen wat ze deed en voor wie: dat lukte Katrien heel goed aan de telefoon & in het echt. Maar dat ook neerschrijven op zo’n manier dat het potentiële klanten overtuigt? Dat ging iets minder vlot…
Tijdens de kick-off meeting aan de start van onze samenwerking vroeg ik Katrien de pieren uit haar neus. Met resultaat:
💻 Professionele webteksten, maar mét persoonlijkheid
💻 Geoptimaliseerd voor (lokale) SEO
💻 Troeven van samenwerken uitgelicht op de homepagina
💻 Over mij pagina die goesting geeft in meer
Het resultaat
Webdesign: Raf Pairoux
Fotografie: Djuli Bravenboer
“Als starter was ik enorm zoekende. Ik had het gevoel dat jij onmiddellijk begreep hoe ik het zag. Onze samenwerking heeft me geholpen om mijn verhaal helder te krijgen & vol zelfvertrouwen mijn eerste klanten aan te trekken“
Katrien Pairoux – The Officer
Fun fact
Wist je dat…Katrien en ik tijdens onze kennismaking ontdekten dat we ooit allebei in dezelfde scoutsgroep zaten? 😅 (maar elkaar door het leeftijdsverschil daar net gemist hebben)
De wereld is klein, da’s bij deze nog maar eens bewezen!